piątek, 5 lipca 2013

Projekcja astralna dla początkujących. Edain McCoy - Wydawnictwo Illuminatio


Tytuł: Projekcja astralna
Podtytuł: Sześć technik podróżowania do innych sfer
Autor: Edain McCoy
Seria: Dla początkujących
Ilość stron: 256
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Illuminatio
Rok wydania: 2013




Książka Projekcja astralna Edain McCoy składa się z trzech części. Pierwsza, to przygotowanie do projekcji astralnej, podstawowa wiedza potrzebna by zacząć, techniki medytacji, relaksacji, nauka prawidłowego oddychania, rola czakr w projekcji, sposoby na ich zrównoważenie i oczyszczanie. Dla zaniepokojonych rozdział: jak pokonać strach przed projekcją astralną, jest tu przepis na: maść do latania, wykorzystanie białej magii czy śpiewu do projekcji. Część druga-kwintesencja: sześć metod projekcji astralnej, cześć bardzo ciekawa, praktyczna, zawiera mnóstwo cennych rad i wskazówek. Autorka opisuje m.in. projekcję przez czakry, używanie symbolicznych wrót czy przeniesienie świadomości. Ostatnia cześć poświęcona jest kronikom Akaszy, uzdrawianiu na odległość i kreatywnej wizualizacji.


Plusy:
- 6 ciekawych technik do zastosowania
- rewelacyjna metoda programowania własnej medytacji z wykorzystaniem symboli i archetypów 
- to nie jest książka o medytacji/relaksacji/wizualizacji, ale autorka bardzo wiele stron poświęca tym zagadnieniom, wykorzystałam kilka jej pomysłów, wszystkie z bardzo pozytywnym skutkiem ;)
- słowniczek na końcu, tzw. Glosariusz: hasło, znaczenie, rozdział w którym autorka omawia zagadnienie, bardzo przydatne po przeczytaniu całości, kiedy chcemy wrócić do konkretnego pojęcia i je sobie przypomnieć, odświeżyć czy przypomnieć przed zastosowaniem techniki
-  zapoznaje z pojęciem „bezwolna wola” - bardzo pasuje do tego co robię w trakcie medytacji, skupiam się, jednocześnie nie hamuje myśli, pozwalam im płynąć z nurtem, nawet jak się wydają dziwne, zwykłe/niezwykłe, czyli skupienie, ale jednocześnie pewna obojętność
- podobało mi się porównanie projekcji z radioodbiornikiem i częstotliwością, z tym się zgadzam z panią Edain w 100%
- bardzo wiele cennych wskazówek, literatury, metody skonstruowane tak, że można z nich korzystać niezależnie od siebie..
- Jako wprowadzenie do projekcji, zapoznanie, dla początkujących super (zaglądając że na tej lekturze dana osoba nie poprzestanie)


Minusy:
- autorka pisze, że projekcja astralna „nie jest bardziej niebezpieczna niż marzenie senne czy wyjście za próg drzwi” a chwilkę później opisuje jakie istoty można tam napotkać i jakie negatywne skutki to za sobą niesie, pisze że te istoty mogą za nami przybyć do świata, wylicza sposoby ochronne ..miałam nawet sen z tym związany opis na drugim blogu Sen 1 
- czasochłonność, autorka sugeruje by używać jednej techniki co najmniej 30 dni zanim się da szansę innej technice.. nie dla mnie, jestem za bardzo zmienna i intuicyjna, nie mam też takich warunków by to zastosować
- czasem miałam wrażenie, że to co opisuje pani McCoy to rozszerzona/pogłębiona wizualizacja a nie projekcja astralna, pisze że w świecie astralnym „myśl jest czynnością” - dla mnie to definicja snów świadomych, nawet wizualizacji czy bardzo głębokiej medytacji, w której w każdej chwili zmieniamy scenerię siłą woli, to nie domena astralnego świata.. ale ekspertem nie jestem więc to tyko mój wewnętrzny zgrzyt

Ogólnie książka jest bardzo nierówna, ma momenty rewelacyjne jak i gorsze. 
Książkę czyta się bardzo szybko, ja ją czytałam „do poduszki", wieczorami, kiedy już niemal wszyscy byli w łóżkach. Zawiera bardzo wiele cennych informacji m.in. o medytacji, samych metodach projekcji, pokonywaniu strachu. Po lekturze tej pozycji, mam ochotę na przeczytanie więcej z tego tematu.

W jednym z mniejszych rozdziałów: mechanika leczenia na odległość autorka opisuje dokładnie, krok po kroku jak to wygląda, sam opis uzdrawiania podobny do mojego snu dotyczącego tego zagadnienia Sen o chorobach i uzdrawianiu

Bardzo jestem ciekawa czy ludzie, którzy ją ocenili maxymalnie, doświadczyli projekcji astralnej.  Jestem laikiem w tej dziedzinie i nie mnie krytykować, ale autorka stosuje zamiennie terminy: projekcja astralna, świadomy sen, wewnętrzna wizja, bilokacja - dla mnie osobiście, one mają trochę inne znaczenie (s.12).

Ocena 4/6

Za książkę dziękuję wydawnictwu





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz