piątek, 14 czerwca 2013

Oświadczyny, ślub, rodzina, związek, toksyczne relacje, przemoc w kartach tarota - refleksje



Karty mogą wypadać różne, to najczęściej pewna kombinacja kart, poniżej podaję te, które mi wypadają najczęściej, przypominam że każdy może mieć nieco inne doświadczenia :)

Poniżej karty, które pokazały mi pierścionek zaręczynowy, oświadczyny 
a w związku z tym okres narzeczeństwa:
4 Buław - pakt, coś w pakiecie, radość z bycia razem
6 Buław – takie naturalne oświadczyny, ukoronowanie długiego chodzenia
2 kielichy – zaręczyny, świętowane we dwoje
3 kielichy i Rycerz Kielichów - zaręczyny i już planowanie ślubu (nawet za rok, dwa lata)
Rycerz Monet – obdarowanie pierścionkiem, deklaracja
As Monet - pierścionek zaręczynowy
6 monet - obdarowanie czymś „namacalnym”, pierścionek zaręczynowy
Kochankowie - świętowanie we dwoje 
Kapłan – klasyczne proszenie o rękę, włącznie z klęknięciem, mocna deklaracja Umiarkowanie (mi osobiście wyskoczyła przy Kapłanie – suma Słońce) – chęć zjednoczenia, dzielenia się, „co Bóg złączył niech człowiek nie rozdziela”


Wieczór panieński: 3 kielichy

Małżeństwo/ślub:
Sprawiedliwość – jako małżeństwo „na papierku”, formalności, uporządkowanie spraw
Nietypowe karty jakie mi wielokrotnie wypadły:
Diabeł – ślub kościelny, połączony z wielką imprezą
8 Mieczy – małżeństwo  „pod przymusem” np. nieplanowana ciąża,  rodzice naciskają bo para długo chodzi, młodzi ludzie mieszkają razem i znów – naciski rodziców itp. Także chęć 'związania' się z kimś czy usidlenia, wyrwania z zamkniętego kręgu
Wisielec – tez „związanie” z kimś do śmierci, do samego końca

Związki trudne „do rozerwania”: Cesarzowa Cesarz Kapłan Moc Umiarkowanie Słońce, Sąd
4 Buław, 4 Monet, czasem 10 Kielichów, 10 Monet

Stare dobre małżeństwo: Słońce, Umiarkowanie, Moc, Sąd

Małżeństwo na dobre i złe: Słońce koło 5 Monet to dosłownie „w zdrowiu i w  chorobie, w radości i w smutku, w bogactwie i w biedzie" 

Związek w którym radością są dzieci: 
Słońce Sąd 4 Buław 6 Kielichów 10 Kielichów Głupiec 10 Monet

Para, ale jeszcze „nie przed światem”, raczej w zaciszu i w cztery oczy: Kochankowie 2 Kielichy (2 Kielichy jako odkrywanie drugiej osoby, poznawanie),  te dwie karty kojarzą się ze słowem „zaślubiny”, karty pokazały mi narzeczeństwo (czasem dosłownie "braterstwo krwi"), ale jeszcze nie ślub, osobiście uważam, że w tych kartach wybór jest przed parą.. jeszcze pojawi się wydarzenie, które być może podda w wątpliwość ich relację, natomiast obydwie te karty pokazują zaangażowanie, spotykanie się ludzi, gadanie, chodzenie, zaprzyjaźnianie, to karty „pokrewnych dusz”, to karty ludzi, którzy rozumieją się bez słów

Propozycja chodzenia, bycia razem, adorator, wielbiciel:  
Paź Kielichów, Paź Buław, czasem Rycerz Kielichów, Rycerz buław, Mag i 6 Buław

Zainteresowanie jednej osoby większe, jednostronne uczucie:
As Kielichów As Buław 7 Buław 6 Monet Gwiazda

Miłość jako uczucie samo w sobie, zakochanie, motyle w brzuchu: Głupiec Kapłanka Kochankowie Gwiazda Księżyc Świat  2 Kielichy, cały dwór kielichów, czasem Słońce 

Romans: Głupiec Mag, Kapłanka, Kochankowie, Diabeł ,Księżyc, wszystkie trójki (trzeba na nie zwrócić uwagę), 8 Buław (jako seks, przelotne spotkania), pazie - może być flirt/rozmowy/spotkania, Rycerz Buław i Rycerz Kielichów, wszystkie karty kielichowe w odpowiednich kombinacjach, również na wszystkie karty dworskie zwracamy uwagę

Toksyczne relacje między ludźmi: Diabeł Księżyc 7 Buław, 5 i 7 Mieczy, Rycerz Mieczy, czasem Moc jako wymuszanie, Mag jako manipulacja

Karty rodziny: Sąd, Umiarkowanie 4 Buław 10 kielichów 10 monet

Przemoc fizyczna w rodzinie- bicie, klapsy, rękoczyny:
Diabeł i Moc, Diabeł i 8 Buław, 9 Buław, 5 Buław, Wieża czasem Rydwan Król Buław

Przemoc seksualna, molestowanie, seks na siłę:  
Diabeł koło 7 Buław (jeżeli to molestowanie dzieci to czasem Głupiec, Słońce)

Przemoc słowna, psychiczna: Diabeł i karty mieczowe np. 3 miecze 5 mieczy 9 mieczy czy dworskie mieczowe

Ofiara przemocy: Kapłanka Wisielec Księżyc 8 Mieczy 7 Buław

To karty, które wypadają mi najczęściej, ale nie zapominajmy że każda karta niesie za sobą pewna energię i przesłanie i każdy z nam może je widzieć nieco inaczej.


37 komentarzy:

  1. Jak zwykle pełne wyczerpanie tematu:) chyba nic tu od siebie nie "wcisnę":-/
    najbardziej zaciekawiły mnie karty na wielbicieli/adoratorów poza tym mam problem z paziem buław bo bardzo często mi wypada a trudno mi go z interpretować nawet "po fakcie" czyli z weryfikować w ogóle pazie są trudne w interpretacji poza monetowym/wiecznym uczniem:-P dziękuje za taki fajny wpis:) już wiem co teraz sobie po ćwiczę;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, masz rację, pazie są trudne w interpretacji .. mi nawet paź mieczy wypada na chłopaka "co podrywa", ale podrywa np. ciągnąc za warkocz, czy uszczypliwie coś komentując ;) Robi to tak, że dziewczyna jest zdezorientowana. To samo w paziu Buław.. tak naprawdę nigdy nie wiadomo o co mu chodzi, co go kręci.. mam wrażenie, że to dlatego, że on sam nie wie czego chce ;P lub cały czas zmienia obiekt zainteresowania.. w paziu buław wypada wieczny chłopiec .. mam jednego takiego pazia obok (jeden z najlepszych przyjaciół męża), skończył 30tkę a wciąż nieustatkowany i daleko mu do tego, zmienia dziewczyny jak rękawiczki, co rusz zmienia pracę, plany ma dalekosiężne np. w końcu skończyć studia, założyć własny biznes itp. Gorzej z realizacją, wciąż mieszka z rodzicami np.

      Długo by pisać :)


      Jeszcze raz dzięki :)

      Usuń
    2. dokładnie, macie pełną moja zgode

      Usuń
  2. Kiedy jako karta dnia wypadł mi Głupiec mój chłopak mi się oświadczył:) Były to oświadczyny z kompletnego zaskoczenia, niespodziewane, zajmowałam się czymś zupełnie innym a tu bach! :)) Myślę, że Głupiec pokazał czekająca mnie niespodziankę, wielką, szczerą radość i nowy etap naszego związku, który się rozpocznie. A i jeszcze podczas oświdczyn był obecny pies:) tak jak na karcie.
    Pozdrawiam serdecznie
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, dzięki za głos. Przyznam że bardzo ciekawa karta i bardzo pasuje :) Głupiec, to początek czegoś nowego i ekscytującego w naszym życiu, podekscytowanie, wielka radość serca :D

      Pozdrawiam i życzę szczęścia,
      Ola

      Usuń
  3. Karty pokazały mi zaręczyny tak: As Pucharów, 4 Buław, Diabeł. As pucharów wyznanie miłości, podarowanie pierścionka, 4 buław świętowanie, tworzenie swojej przestrzeni życiowej z wybraną przez siebie osobą, stabilny związek. Diabeł to przywiązanie się do siebie, ja należę do ciebie, a ty do mnie:))
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :)
      Włącznie z Diabłem, bo przy pozytywnych kartach, nabiera on innych barw.. jak to się mówi "nie taki diabeł straszny jak go malują" :)

      Usuń
  4. I jeszcze raz ja:) nawiązując to tego ślubu kościelnego u Ciebie pod patronatem Diabła... Mi Diabeł pokazał kościół jako budynek...Trochę mnie to zaskoczyło:))
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mi też się tak objawił, nawet mam post o tym gdzieś na blogu na blogu ...
      Diabeł - kościół :/

      Usuń
  5. Niedawno zapytałam Karty,jak kocham moją trzecią córkę, najmłodszą. Pytanie może niefortunne, ale córka ma dwa lata a ja ciągle jestem w niej zakochana. Ciekawa byłam, jak to się ukaże...Głupiec! Pomyślałam sobie: "no tak, kocham ją jak głupia":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna karta, tak jak Głupiec w pytaniu o uczucia mężczyzny może być nie najlepszą kartą, tak w pytaniu o uczucia ogólnie, może pokazać bezgraniczną i bezwarunkową miłość (tym bardziej, że pytanie dotyczy dziecka), bezinteresowne uczucie (pomimo wszystko), całym sercem, duszą i każdym korzonkiem ciała i przede wszystkim, to uczucie szczere, płynące z głębi naszego serca, nieudawane.. to często świeczki w oczach na czyjś widok, dosłownie :)

      w Głupcu wypadają osoby, które nas strasznie "cieszą", dodają barw naszemu życiu, zarażają uśmiechem ..

      Długo by pisać.. dzięki za głos :D

      Usuń
  6. Dziękuję za wyjaśnienia. Właśnie tak czuję: totalny luzik, bezrtoska i dużo radości. I taka myśl: "Ale ona jest fajna".
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapytałam, czy pociągam pewnego pana (nigdy nie stworzymy związku, nigdy nie będziemy razem). Wyciągnęłam 10 kielichów, Króla kielichów, 8 mieczy. To raczej wygląda mi na wielką sympatię (taką ojcowską) a nie pożądanie...? Myślałam, że jest odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy go pociągasz???

      to dla mnie nieco inna "energia" .. dużo kielichów.. brak monet i buław i brak Arkan Wielkich

      ... (nigdy nie stworzymy związku, nigdy nie będziemy razem) - dlaczego???

      teraz, "na chwilę obecną", w jakiej jesteście sytuacji?
      jak długo się znacie? co się wydarzyło między Wami?

      żeby zinterpretować karty, ważna jest obecna sytuacja między Wami ..

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Nigdy nie będziemy razem, bo każde z nas ma małżonka i nie zamierza się z nim rozstać. Znamy się od dawna, spotykamy rzadko, może raz w roku. Nic między nami nie zaszło. Nie jesteśmy przyjaciółmi ani bratnimi duszami, ale pałamy do siebie dużą sympatią. Bardziej chemia (ale o zdradzie nie ma mowy). Myślałam, że karty to pokażą ale nie. Porządny pan, tylko mnie lubi:) Chyba za dużo sobie wyobrażam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotykamy się przy okazji spotkań rodzinnych i nic nie knujemy:)

      Usuń
    2. ważne jest samo pytanie: czy go pociągasz?

      Jak dla mnie tak, suma Umiarkowanie - poczytaj o Umiarkowaniu "na związki"
      http://tarotmojapasja.blogspot.com/2012/05/zrozum-zaden-czyn-nie-jest-aktem-samym.html

      aż dwie ósemki a jej patronuje Moc/Siła .. ale to też karty powstrzymywania, hamowania własnych impulsów, popędów
      Crowley nazwał kartę Lust - Żądza:
      http://tarotmojapasja.blogspot.com/2012/01/moc-przeamywanie-barier.html

      ale też 8 Mieczy, trzymacie się granic, macie rodziny 10 Kielichów..

      po tych kartach, ja bym powiedziała że tak, pociągasz go, ale on się hamuje z pewnych względów :) Jako że aż dwie kielichowe karty, być może sporo się dzieje w jego głowie, ni nie hamuje jego wyobraźni :)

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Dziękuję, ulitowała się Pani nade mną:)
      Dodam tylko, że oboje z tym panem jesteśmy znakami ognia (on Lew). Oboje pokazujemy tę samą kartę w Tarocie (AW). Oboje mamy podobny temperament (ognisty), który nie ma ujścia. Ciągle musimy się hamować, bo nasze wybuchy są bardzo źle postrzegane przez otoczenie, i w sumie, przez nas samych.
      Szkoda, że Tarot nie odpowiedział mi tak wprost(proste pytanie, prosta odpowiedź). Chyba dam "se" spokój...

      Usuń
    4. proponuję nie rozwalać ludziom związków. Ewentualnie zaczekać "na swoją kolej" aż ten pan się rozwiedzie. Prosze pamietac, że KARMA ZAWSZE WRACA. To ze pani jest nieszczęśliwa, znudzona, albo ma niska samoocenę, to nie znaczy że musi pani niszczyć życie innym. Przez taki osoby jak pani, my - normalne kobiety, musimy żyć w strachu, a facet to facet - zawsze będzie słaby na pokusy.

      Usuń
    5. Dla mnie sprawa jest prosta - masz jednego "chłopa" takiego wybrałaś, to się go trzymaj. Albo odejdź i wtedy znajdź sobie nowego- wolnego.

      Usuń
  9. Witam serdecznie :) Jak w kartach może pokazać się drugi mąż? przynajmniej w pytaniu ogólnym na 5 lat.. Rozumiem jeśli na pozycji co nowego wychodzi mezczyzna, a karty sąsiadujące pokazują ze to ten na reszte życia to ok. Można jeszcze partnerski w tym momencie zrobić. Ale jeśli jest inaczej to jaka karta będzie wskazywać że jeszcze kiedyś wyjdzie za maż i że to ten drugi, a nie np. pierwszy mąż mieszający się. Troche się zaplątałam :) Pytam bo kiedyś Joanna Stawińska stawiała karty i przy jednym rozkładzie powiedziała wszystko kobiecie i rozpad starego małżeństwa i ze weżmie jeszcze raz ślub.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,

    bardzo ciekawe pytanie i przyznam że nie wiem...
    Nigdy mi jeszcze drugie małżeństwo nie wypadło "w praktyce". A jakie karty miała pani Joasia? Jestem bardzo ciekawa..

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, mam pytanie nie cierpiące zwłoki:) Jak zapytać karty, czy on/ona są zajęci? Jaki rozkład zastosować. Jak to powinno przykładowo wyglądać? Czym objawia się rozwodnik?
    Byłabym wdzięczna za choćby małą wskazówkę:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. A karty: moc+3 kielichów+as monet?? Na pytanie czy na wspólnych wakacjach się oświadczy, zadeklaruje,

    Jakie działania podejmie mężczyzna? Król kielichów+as buław+ 6 monet?


    Z góry dziękuję za pomoc. Odwdzięczę się za odpowiedź.

    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam dzisiaj zapytalam karty o to czy zostane jego zona 6 kart...
    odpowiedz: swiat, wisielec, slonce , glupiec, kaplan...ostateczne rozwiazanie... diabel.
    Coz to znaczy...? Dziekuje z gory za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  14. Dodam ze wczoraj jako karte dnia rycerz monet... bardzo prosze o odp odwdziecze sie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie się wydaje, ze najlepiej samemu zastanowić się nad interpretacją kart. Wystarczy wiedzieć co one oznaczają, a przecież bardzo ważne jest to jak my sami je rozumiemy i co pierwsze przychodzi nam głowy kiedy na nie patrzymy, z czym nam sie kojarzą i jak odnosimy je do naszej własnyej sprawy. Cudza interpretacja jest zawsze cudza, tak mi sie wydaje. Dla mnei tarot zawsze jest pretekstem do własnej refleksji nad sprawą, dlatego lubię patrzeć na karty z perspektywy psychologicznej, jak np. Carl Gustav Jung.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i podpisuję się pod nim.

      .. tu nieco pisałam np.
      http://tarotmojapasja.blogspot.com/2011/11/wielkie-arkana-archetypy-male-arkana.html

      Pozdrawiam,
      A.

      Usuń
  16. witam. czy może mi pani wyjaśnić układ tych kart ?
    kochankowie, 8 mieczy, as monet, 10 kielichow, giermek monet, 2 kielichow, 3 kielichow, diabeł co to znaczy

    OdpowiedzUsuń
  17. dodam że dotyczy to związku i uczuć

    OdpowiedzUsuń
  18. Prosze o radę, jak mam interpretowac 7 i 5 mieczy odwrócone w pozycji określającej przyszłość związku. Bardzo będe wdzięczna za podpowiedz, czy znajdzie się tam coś dobrego, jakaś nadzieja?

    OdpowiedzUsuń
  19. mam pytanie nie mam pojęcia co mnie czeka, jestem zakochana po całości w swoim byłym chłopaku, chciałabym tylko wiedzieć czy będziemy z powrotem kiedyś aż do śmierci, czy zostanę starą panną

    OdpowiedzUsuń
  20. Prosze powiedziec w pytaniu na slub wyszlo mi papiez,glupiec i cesarz.Wiem,ze papiez jest mezem...ale karta ostateczna jest cesarz...jak to interpretowac?

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy karta Sprawiedliwośc na koncu układu naprawde oznacza ślub? Siła + wieża+sprawiedliwość ... rożne mam interpretacje tej ostatniej i bardzo zastanowił mnie Pani opis tej karty. Dziękuję z góry za odp.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam
    Zapytałam się ostatnio kart co mòj partner do mnie czuje I jakie ma zamiary?
    Postawilam 4karty wyszło
    10 kielichòw
    Kròl denaròw
    8 denaròw
    7mieczy
    Tak sobie siedze I myśle czy aby nie chce siê oswiadczyć ? Krol denarow mowi o cennym podarunku , 10 kielichow mowi o spelnieniu w miłosci I chęci zalozenia rodziny , 8 denarow w moich kartach oznacza działanie od 8dni do 8 tygodni czy aby to nie czas kiedy sie chce oswiadczyc? Martwi mnie to 7mieczy
    Moze chodzi o to ze on to przede mna ukrywa ?


    Moze sobie nad interpretuje wszystko . Prosze o ew korekte



    OdpowiedzUsuń
  23. Pomóżcie mi proszę... Czy 3 bulaw I księżyc zawsze oznaczają coś niedobrego? Na pytanie czego się spodziewać po x? Zawsze romans i nieszczerosc? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. W pytaniu o bratnią duszę wyszło mi: głupiec, król buław, gwiazda. Jak to zinterpretować?

    OdpowiedzUsuń