czwartek, 12 stycznia 2012

Moc - strach kontrolowany

"Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu."
Mark Twain


"Odważny jest nie tylko ten, kto zwycięża swych wrogów, 

ale i ten, kto przezwycięża swe namiętności"
Demokryt

 Eclectic Tarot


Wczoraj przed snem, myślałam o karcie Moc, co mi się przyśniło ;)

- wierszyk z książki Dagny Ślepowrońskiej

"Każde boi się stworzenie, gdy istnieje zagrożenie.
A odwaga nam pomaga, aby się ze strachem zmagać.
Strach zaś, to pomocnik ważny, by odważny był rozważny"

Dla mnie, przykładem takiego strachu kontrolowanego, może być czytanie wraz z dziećmi baśni braci Grimm w oryginale ;) 





Czasem Moc traktuję jako alter ego.. tzn. kobieta i lew to jedna i ta sama osoba. Dr. Jekyll i Mr. Hyde, człowiek który walczy ze swą  naturą, nawykami, stawia im czoła. Jak przecież wiadomo, każdy z nas ma dwoista naturę, tzw. cień.






- śniło mi się również, że przebywałam tylko w towarzystwie męskim (mój maż i jego trzech najlepszych przyjaciół) i robiliśmy "męskie rzezy":

* wspinanie się na skałki wysokogórskie (wszystko robiłam sama bez pomocy, jedynie pod ich czujnym okiem), szybka jazda na sankach ze stromej góry 
czyli Moc jako walka ze strachem, przełamanie strachu

* jazda na lodowisku, ale nie samemu, jedna osoba z tyłu rozpędzała się i popychała tę osobę z przodu, tak że ta osoba z przodu nie miała absolutnie żadnej kontroli, musiała się dostosować to rytmu i szybkości osoby z tyłu.. musiała mu zaufać ;) 
czyli Moc, to też zaufanie do drugiego człowieka, nawet jeżeli z pozoru wydaje się być "straszny" (jak lew na karcie), trzeba dać szansę i zaufać..  zawsze karta kojarzyła mi się z Piękną i Bestią

 


- delikatne naciski cioci i wujka by się kształcić, we śnie to oni nawet słowem nie pisnęli.. w ich oczach to "wyczytałam" i spytałam czy o to im chodzi, obydwoje pokiwali głowami na "tak", bez słów..


W związkach między ludzkich, należy "przełamać schemat", nauczyć się panować zarówno nad złością, agresją jak i własnym strachem.


Miłego dnia dla wszystkich :))

2 komentarze:

  1. Ciekawe przemyślenia co do karty Moc i to wspaniałe że tyle możesz się nauczyć ze swoich snów :) Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Cos jakby lot samolotem? Strach przed lotem, ale nie wysiadziesz, musisz sie temu poddac i zaufac pilotom :)
    Uwielbiam Twoj blog, wiele mnie nauczyl, dzieki :)

    OdpowiedzUsuń