piątek, 25 listopada 2011

Karty tarota i żywioły jeszcze raz ;)

Czasem, same żywioły potrafią co nieco rozjaśnić.
Mamy konkretne pytanie w rozkładzie, powiedzmy że wyciągamy po dwie karty na każde pytanie.

Dla przypomnienia mamy 4 żywioły w kartach tarota:
ogień - woda - powietrze - ziemia, reprezentowane adekwatnie przez
buławy - kielichy - miecze - monety     już to gdzieś pisałam, ale przypomnę..

ogień i woda / ziemia i powietrze - osłabiają się
ogień i powietrze, ziemia i woda - przenikają się
ogień i powietrze - żywioły aktywne
ziemia i woda - żywioły bierne

Wielkie Arkana i karty dworskie także mają przypisany żywioł, czasem nawet dwa np.
Pazie to żywioł ziemi   czyli Paź Monet to ziemia ziemi, Paź Mieczy to ziemia powietrza itd
Rycerze żywioł ognia
Królowe to żywioł wody
Królowie to żywioł powietrza
Arkana Wielkie też mają przypisany żywioł (Tu pisałam)

Te kombinacje 2 kart są przyjazne, ale:
ogień-ogień Nadmiernie aktywne
ogień-powietrze Bardzo aktywne, podsycające się, niestabilne, mogą się wypalić...
ogień-ziemia Przyjazne, neutralne, stabilne
woda-woda Bardzo emocjonalne, ale też bierne i niestabilne
woda-powietrze Neutralne z tendencją do zmian, niestabilności
woda-ziemia Bierne, ale stabilne
powietrze-powietrze Bardzo intelektualne i twórcze, zmienne, aktywne, niestabilne
ziemia-ziemia   Bardzo stabilne bierne

Te są przeciwstawne, osłabiają siebie:
ogień-woda
ziemia-powietrze

Np. wczoraj na strajk wylosowałam Asa Buław i 5 Buław 2x ogień, nadmiernie aktywne
na powieściopisarza 2x miecze bardzo aktywny, intelektualny, niestabilny
pytamy co czuje i mamy aż dwie karty kielichowe, elementy są sobie przyjazne, przenikają się.. ale są bierne, brak tu działania



Patrzymy jakie żywioły są, ale tez których brakuje.



Poniżej zdjęcie jednego z moich ulubionych seriali z dzieciństwa :)
Captain Planet

Pozdrawiam odwiedzających :)

7 komentarzy:

  1. Olu!
    dziękuję pięknie za ten temat:) na pewno mi się przyda w nauce:)

    PS: Capitan Planet:) hmm...skąd ja to znam:) też uwielbiałam ten serial...i magię żywiołów płynącą z pierścieni bohaterów:)

    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do tej pory jakoś szczególnie nie zwracałam na to uwagi, ale myślę że to fajnie "rozjaśnia" czasem obraz.. Karty są bardzo często czytelne, że nawet na żywioły dominujące nie trzeba patrzeć.. ale jak mam jakikolwiek problem z interpretacją, to wtedy mówią więcej, tak jak sumowanie np.

    Pozdrawiam ciepło i dziękuję za odwiedziny :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fascynujące jak wiele znajduje w tarocie wspónego ze starożytną filozofią hermetyczna, która stała się moim hobby. Jestem bardzo początkująca w tarocie ale coraz bardziej czuję się jak ryba w wodzie w tym temacie i to równirz dzieki takim perałkom jak ta piekna stronka, komplement dla pani i pani intuicjii. Pozdrawiam ciepło . Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      Ciesze się że Pani zagląda..

      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. Zasłużone :-) Owszem, dosyć często.. Kamila

      Usuń
  4. Witam pani Aleksandro
    Czytam tego bloga i jest on nieocenioną skarbnicą wiedzy. Zainteresowalem się poznaniem żywiołów w tarocie i tylko tutaj znajduję konkretną odpowiedź. Jakby pani mogła jeszcze opisać żywioł powietrza i ziemi. Czytałem opszerny opis ognia i wody, jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń