poniedziałek, 28 listopada 2011

4 Monet w tarocie

Ogólnie:
- nie ulega zmianom
- jest "stała" i ma stabilną podstawę
- oznacza: kwadrat, dom, ziemię (pole), mieszkanie, samochód, książę, szkatułkę (czy skarbonkę), wszystko  co ma 4 "boki" i jest nieruchome, stabilne
- mówi o czymś "prawym" - patronuje jej karta Cesarz, mówi o legalnym interesie, rozważnych krokach
- w uczuciach oznacza stabilność, brak zmian lub niechęć do zmian
- pokazuje miasto lub państwo, terytorium - czwórka wyznacza granice
- jako że często mówi o budynku, to w zależności obok jakich kart się położy, można mówić o miejscach takich jak:
obok 3 Kielichy - szkoła, przedszkole, bar
obok 5 Buław - miejsce pracy, boisko, hala sportowa
obok 2 Kielichów - kino, teatr, randka w cztery oczy (dom własny również)
obok karty Śmierć – cmentarz
obok Pustelnika - kościół
obok Innych kart Monet może mówić o banku (As Monet - pożyczka, 2 Monet - wymiana gotówki 3 Monet - odkładanie na konto, powolny wzrost)


przedmioty:
obok 3 buław - samochód
obok karty Sąd - odtwarzacz mp3
(przykłady z moich dawnych ćwiczeń)

- nie ma tu romansu w tej karcie, raczej próba utrzymania związku na tym samym poziome, bez zmian 

jako człowiek:
- niechętnie mówi o sobie
- nie zwierza się byle komu, ma swoje sekrety, ciężko mu się otworzyć (być może wynika to z tego, że ktoś kiedyś zawiódł jego zaufanie, ale to może być taka natura po prostu)
- trzyma się tego co ma a ma sporo (zapracował na to, nie chce stracić - może być skąpcem)
- kontroluje, ogranicza wydatki, lubi "gromadzić", pieniądze wydaje bardzo oszczędnie, może rozliczać innych
- człowiek w tej karcie twardo stoi na ziemi, jest ukierunkowany na cel
- działa metodycznie, czasem "z kartką" w dłoni
-jest zaradny, pracowity, sam wymaga od innych
- zorganizowany, perfekcjonista, lubi porządek, ma swoje zdanie, uparty, odpowiedzialny
- uczuciowy, ale zewnętrznie skąpy, zamknięty w sobie, nie widać na zewnątrz tych uczuć, wydaje się być niewzruszony czy chłodny (podobnie jak patronujący mu tarotowy Cesarz) ..
- skupia się na bezpieczeństwie finansowym, pracy
- czasem wypada na osoby, które "trzymają krótko” (ma tzw. Smyczy)
- człowiek "sztywny", ciężko go rozruszać, zasiedziały
- szczęśliwy w swoich czterech ścianach
- do nowości podchodzi bardzo ostrożnie, jest septyczny, często kalkuluje "czy warto"
- w szkole czy na uczelni to będzie taka osoba, która nigdy nie da ściągnąć, udaje że Nie słyszy..
- na co dzień cichy, ale wszystko "śledzi"
- dziecko: kojarzy mi się z takim, które ciągle nosi ze sobą misia, czy smoczek, jest bardzo przywiązane do jakiegoś przedmiotu (monety to coś konkretnego, materialnego), ewentualnie coś gromadzi, zbiera, albo jest "ograniczane" w jakiś sposób
- matka: nadmiernie kontrolująca, nie pozwalająca na kreatywność i swobodę, wierna starym, konserwatywnym zasadom
- ojciec - taki, który wkłada klucz do zamka od środka, tak że trzeba zadzwonić do drzwi, by on sam otworzył, sprawdził kto wchodzi, z kim, w jakim stanie..
- osoba na imprezie: będzie raczej trzymała się na uboczu i będzie bacznie obserwować
- zawód: wypada mi na pracę, w której nie można wszystkiego wyjawić np. współmałżonkowi czy osobom postronnym np. praca psychologa, dla rządu, lekarza.. obowiązuje go tzw. tajemnica zawodowa, także policja, szpieg (szczególnie koło 7 mieczy), ale też budowniczy...

Moja talia Initiatory Golden Dawn - zobaczcie jak w zamku jest mało okien.. jakieś szparki malutkie..sam zamek jest duży, imponujący, ale wąska ścieżka wiedzie do niego, mało uczęszczana i chyba przez pojedynczych ludzi.. jak pierwszy raz widziałam kartę, byłam przekonana że to więzienie ;P Postać na karcie ma klucz, siedzi na skrzyni pełnej skarbów, czy metaforycznie "sekretów".

Initratory Golden Dawn

Zodiac Tarot
Słońce w Koziorożcu


Z postaci literackich kto mi się kojarzy: Scrooge

9 komentarzy:

  1. Dla mnie kilka razy wyszła 4 monet w uczuciach (w towarzystwie innych kart wskazujących, ze coś tam sercowego się dzieje, np królowa kielichów) jako trzymanie ich w sobie, bo tak należy, bo nie można ich pokazać, bo gdyby sie pokazało, to coś zaczęłoby się dziać, coś by sie uruchomiło, coś może niewygodnego, albo destabilizującego wygodne życie. Chce się mieć coś dla siebie też, ale nic sie nie robi w tym kierunku, tylko czeka nie wiadomo na co. Taka trochę obawa przed ich wyrażaniem. Ale na talii Initratory Golden Dawn ten facet coś właśnie sobie zamknaął w tej skrzyni (uczucia, bo o nich piszę), nie pokaże ich, ale wcale mu też z tym dobrze nie jest.

    Dla mnie to niekoniecznie brak uczuć, ale właśnie to, co napisałam wyżej.

    Może się mylę, takie moje odczucie. Co o nim sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak, zgadzam się i podpisuję się pod tym obiema rękami :)

    Dzięki i pozdrawiam,
    Ola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    Kiedy zapytałam o to kiedy zajdę w ciążę, wyszły mi: 6 kielichów, 2 kije, 4 monety. Interpretuje to tak, rozpamiętuje przeszłość niby beztroską bo dziecięcą ale jednak to nie są dobre wspomnienia odnośnie domu, kłótnie, niezgoda, zdrady, oszustwa. Symbol kot. Symbol księżyca królik. Ma to wpływ na obecną decyzję, Jestem zadowolona, ale odczuwam jakiś brak. Daje partnerowi znaki, podgaduje, ale jak gdyby nic z tego. Jest na to zamknięty? Mogę zajść w ciąże w przeciągu następnych 4 lat, wychodzi z monet.

    Pozdrawiam, Emilia

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Olu, zawsze z ciekawością czytam twój blog i wszystkie opisy jakie są i jestem pełna podziwu jak wiele głębi , skojarzeń i wiedzy w twoich interpretacjach. W dodatku wszystkie zdają się mieć rzeczywiście odzwierciedlenie w sytuacjach w zyciu. Bardzo wiele informacji odnalazłam u ciebie kiedy nie do końca potrafiłam sama zinterpretować jakieś połączenie kart bądź pojedyncze z nich. Tu chciałabym dodać króciutki komentarz do 4 monet..piszesz ze nie ma tu romansu... otoz w tej karcie jest też zawarte to znaczenie... ta karta pokazała mi chęć utrzymania tego co się ma ze strony mężczyzny i jest to właśnie romans...próba zakończenia owej relacji ze strony kobiety a reakcją na to była właśnie 4 monet ze strony tego mężczyzny. Podsumowując: ta karta mówi ogólnie o chęci utrzymania tego co jest, zachowaniu tego co się osiągnęło na różnych płaszczyznach życia. W otoczeniu kart o negatywnym zabarwieniu niechęć do dzielenia się, zachowanie czegoś dla siebie..tak króciutko. Pozdrawiam serdecznie. .

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ostatnio wróżyła mi koleżanka . Na pytanie co on do mnie czuje....wyszły takie karty Świat, Smierć odwrócona, cesarzowa odwrócona, 4 monety odwrócone i Królowa Monet...Czy ktoś pomoże mi w interpretacji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Koleżanka Stawiła mi Tarota na pytanie co on do mnie czuje..Wylosowałam takie karty...Świat,Śmierć odwrócona, cesarzowa odwrócona, 4 monety odwrócone i Królowa Monet..jako wynik..Prosiłabym o pomoc w interpretacji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie znaczenie ma 4 den przy Gwieździe? Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie co może oznacza 4 denaröw odwrócona na pytanie czy ktos ma romans? To znaczy bardziej że tak czy że nie?

    OdpowiedzUsuń
  9. karta 4 denaröw odwrócona i gwiazda w tym przypadku symbolizuje przyszłościowy romans.

    OdpowiedzUsuń